Selamat kunjungan ke blog Si Puitis Sepi. follow & komen sekali. tqvm ^_^

Mr. Nuffnag

Wednesday, 22 June 2011

Pokok Sirih

Masa di kelas leadership in counseling... Saya dipilih untuk melalkukan sesi pengenalan counseling bersama-sama rakan... Seperti biasa pensyarah akan memberi tajuk... Tajuk diberi ialah andai anda adalah pokok, pokok apakah yang anda akan pilih, apa fungsinya dan relate kan persamaan anda dengan pokok tersebut...

Jadi tiba-tiba lantas fikiran saya terus membayangi pokok Sirih....
Mengapa ye????hmmmmm...

pelbagai pokok yang dipilih oleh rakan-rakan... Tiba waktu saya menjelaskan mengapa pokok sirih... Pokok sirih merupakan daun tradisi untuk sesuatu majlis yang memberi keemasan...sebagai contoh merisik, tunang dan kahwin... Daun sirih juga merupakan pokok yang berjalar dan akan membiak dengan baik dan jika dicatas ia tetap akan tumbuh kembali dan tak kan berputus asa..Pelbagai kegunaan nya... 

Sifat saya dengan pokok sirih... Sangat menghargai saat keemasan bersama si dia...dan keluarga... perasaan saya yang sentiasa mekar dan sayang pada dia...Walaupun halangan menimpa saya tetap akan terus bersama dan ia tetap tidak hilang rasa itu...

Selain itu pokok sirih, daunnya juga mempunyai warna hijau yang kilat serta daun nya yang lebar... bersamaan dengan saya... menonjolnya nya rasa sayang saya pada dia dan lebarnya cinta saya buat si dia...

dan pelbagai yang boleh digambarkan melalui pokok sirih ini...


No comments:

Post a Comment

Copyright @ Segala yang tercoret adalah Hak Milik Lydia