Selamat kunjungan ke blog Si Puitis Sepi. follow & komen sekali. tqvm ^_^

Mr. Nuffnag

Tuesday, 8 November 2011

syukur kerana bukan dia..

kenapa Allah tak kekal kan jodoh aku gan dia sebab Dia tahu apa yang terbaik buat aku.. Semalam aku tengok la exbf aku punya FB.. Masyaallah.. Bukan la aku ni nk buruk kan orang atau pun nk cerita keburukan orang.. Cuma aku bersyukur sangat sebab tak dijodohkan bersama si dia tu.. 

Bukan la aku nak kata aku ni perempuan yang baik.. dan tak akan mengaku pun aku ni baik.. Sebab manusia tak pernah cela untuk membuat kesilapan.. Berbalik kepada topik syukur kerana bukan dia.. Bukan apa la kan.. Aku bukan la nak dengki ke dengan kebahagiaan dia tapi tu la tengok kehidupan dia makin teruk dan tak macam orang melayu..

Aku tengok keluarga dia pun.. hmmm.. Rasa tak baik lak kan buka aib orang kan.. Tapi apa yang aku boleh kata aku bersyukur kerana dipertemukan orang yang lebih baik dari si dia itu.. Kalau kawan dia baca nak je aku cakap "Aku tak luak pun nak kawan ko tu" .. Sekarang aku dah cukup bahagia dengan bf aku.. Walaupun aku tahu masih jauh perjalanan aku dengan dia..

macam aku apa yang aku publish kat fb aku "alhamdulillah aku tidak bersama dengan dia.. dan aku dipertemukan aku gan lelaki yg lbih baik.. semua nya ada kebaikan bila jodoh itu xda.. sbb Tuhan akn beri kita yg lbh baik.. so apa yang aku tahu aku bersyukur sangat pada Allah..

p/s:: walaupun kadang-kadang aku terfikir aku menyesal tak bersama si dia tapi bila fikir betul-betul semua yang terjadi ada kebaikannya.. aku percaya Allah sentiasa beri yang terbaik buat hamba-Nya.

No comments:

Post a Comment

Copyright @ Segala yang tercoret adalah Hak Milik Lydia