Selamat kunjungan ke blog Si Puitis Sepi. follow & komen sekali. tqvm ^_^

Mr. Nuffnag

Tuesday, 8 November 2011

tiga perkataan yang terlalu indah

I love you.. Aku cinta padamu.. Aku sayang kamu...wo ai ni.. te guiro.. ashiteru... dan sebagainya la kan... kata keramat ni senang nak dikatakan buat semua orang tapi untuk seikhlasnya sangat la payah melainkan 2 hati yang ingin menjadi 1 jiwa.. Ia bukan mudah untuk kita fahami maksud 3 perkataan ini.. Kerana ia terlalu abstrak untuk dinyatakan.. (dan seperti dalam lagu 3kata dari KRU)

Seperti perlu kita tahu perasaan cinta ini bila terasa ia seolah bagaikan kita diawang-awangan tanpa memperdulikan orang lain dan anggap dunia ini seperti kita yang punya.. tapi AWAS... cinta ini bukan la untuk semata untuk kebahagiaan tapi untuk segalanya.. Memang mudah dan gembira bila kita dah bercinta tapi perlu di ingat dugaan akan datang.. Jadi JANGAN leka..


bila seorang teman berkata "aku cinta kamu" wah!! rasa sungguh indah hanya kau dan aku saja ada di dunia ini.. dan segala urat saraf kita menjadi aktif, darah mengalir dengan laju.. Kata keramat in juga mampu MERUNTUHKAN EGO seseorang manusia apabila ia menerimanya.. Dan boleh dikatakan hanya kau mampu buat aku bahagia sampai bila2.. "aku cinta kamu" juga mampu membuat semua sesiapa bercinta berjanji setia walaupun kita akan tahu akibat nya...

Begitu la cinta... Cinta itu suci tapi manusia juga mengotorkan cinta... Cinta itu tak buta tapi manusia yang membutakan semuanya.. Jadi kita sebagai manusia yang bertemu dengan cinta ingatlah jaga la ia sebaik mungkin dengan cara anda sendiri.. Jangan dengar segala anasir-anasir jahat yang mampu meruntuhkan hubungan kita..

i love u!!! ucaplah buat diri sendiri.. untuk Allah.. untuk ibubapa.. Untuk guru-guru.. Untuk sahabat dan teristimewa.. Cinta itu titian untuk kekuatan..

p/s:: peringatan untuk kekuatan diri dan untuk anda yang bercinta..

6 comments:

Copyright @ Segala yang tercoret adalah Hak Milik Lydia