Selamat kunjungan ke blog Si Puitis Sepi. follow & komen sekali. tqvm ^_^

Mr. Nuffnag

Monday, 23 January 2012

air


Air itu terapi. Kadang-kadang hidup ini terlalu complicated nak di katakan. Bila dibawah air terasa tenang. Sebab air itu sumber alam yang paling indah dikurniakan oleh tuhan. Aku suka air sebab air ini ketenangan buat aku dan beri aku satu kelegaan yang tak tak dapat aku ungkap kan.

Ciptaan terindah buat aku adalah Air. Air itu cantik secantik warnanya. Biru tenang.

Monday, 16 January 2012

jodoh itu rahsia Allah S.W.T

Sekuat mana kita setia.
Sehebat mana kita merancang.
Selama mana kita menunggu.
Sekeras mana kita bersabar.
Sejujur mana kita menerima dirinya.

Jika takdir Allah menentukan yg kita akan bukan dgn dirinya.
Kita tidak akan bersama dgnnya.
Jika Allah telah menulis jodoh kita dgnnya.
Kita tetap akan bersama dirinya.

Kerana tulang rusuk dan pemiliknya takkan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yg tepat menurut ilmuNya, insya-Allah.
Tiada yg kebetulan melainkan semuanya telah dirancang.
Dan yg sebaik-baik merancang itu adalah Allah S.W.T

Sunday, 15 January 2012

kawan, sahabat & teman.

Hallo fellow blogers.. Dah lama tak update blog mengenai berkenaan tentang kehidupan, selalunya entry aku lebih pada perasaan and suara hati aku sendiri. Tapi hari ini nak berkongsi pendapat dan pengertian buat semua.. Okay la tajuk entry ini maybe memberi pelbagai makna buat semua, tapi ini dari sudut pandangan aku. Terpulang untuk anda menilainya erti kawan, sahabat & teman.


Baik lah, kawan.. Kawan mudah dicari bila kita menyapa dah tau nama itu dah boleh jadi kawan. Jadi kawan ni selalunya lebih pada bersuka ria dan membuat satu aktiviti yang memerlukan pertolongan kawan. Dari sudut kawan ni juga ia penting sebab ia boleh membantu dalam apa jua keadaan. Oye.. Kawan juga perlu jaga hati sebab mereka tak begitu mengenali kita sebenar. Dan kebiasaannya kawan ini hanya ada kadang-kadang je. Terutama masa belajar la buat assignment dan sebagainya la. Dan boleh jadi kita melepak bersama.



Manakala sahabat pula, sahabat ni satu cabang kita ke arah lebih rapat dan dalam soal ni sahabat adalah seorang atau sekelompok, tak kira la korang ada seguni, beberapa orang pun sahabat , 6 orang, 7 orang atau berapa pun la. Janji sahabat. Sahabat ini merupakan satu pohon yang boleh kita berteduh dan saling memahami serta menerima seadaanya. Kadang-kadang itu biasa kalau hati terluka antara sahabat. Dan apa yang boleh buat paut dan capai tangan dari sahabat lain dan beri kesedaran. Dan sahabat juga bukan tolong ketepi ketika ia jatuh atau salah. Itu pentingnya sahabat.


Dan teman pula ia berbeza ada juga dari sahabat mungkin kita tak perasaan kadana-kadang tak semua sahabat boleh memahami. Dan ia boleh dijadikan teman. Sepatutnya sebagai seorang sahabat lebih memahami mungkin ia lebih rapat dan memahami. Dan ia boleh jadi teman. Sebab kadang-kadang sahabat kita semua tak semestinya ada disisi mungkin ada 2 atau 3 atau berapa la sahabat korang yang ada disisi.. Itu teman.. 



Fahami konsep itu, dan aku nak nyatakan interpretation orang berbeza-beza jadi terima je la. Jadi sayangi orang berpada-pada dan sayangi diri itu penting. Dan yang penting siapa pun kawan, sahabat atau teman yang penting mengerti dan menerima. Itu je la.. 

p/s:: Tak semua perfect dan kalau ada terkasar dengan kawan , sahabat dan teman jangan menghukum dan menyedarkan sebab kita bukan tuhan nak hukum-hukum kesalahan orang.. Lastly, bila dah kehilangan intan dan ketika itu kita baru sedar kita sedang kutip batu.

Friday, 13 January 2012

tersenyumlah untuk hidup!

Jadikanlah gubuk istana,
Rancang kediaman dari rumahmu yang dari tanah,
bukan dari istanamu yang dari gading.

Dan aku akan membina sebuah taman yang baru bukan dengan kesengsaraan yang diterima.
Tuhan ada.. Aku masih mampu senyum. :)

berikanlah sesuatu kepada orang lain dengan senyum dan wajah ceria, nescaya pemberian itu akan berkat.

Tak apa senyum saja bila nampak mereka janji kita ikhlas padanya. Sejauh mana perjalanan kita meniti seorang diri lebih berharga dari meniti sebuah jambatan yang belum pasti ada penghujungnya. 

Berbahagialah dengan kebaikan yang ada kerana Allah tidak akan membiarkan diri kita untuk selamanya..

semua manusia cela dan aku tidak terkecuali.

"Hanya orang-orang yang bijak akan mendidik jiwanya dengan kasih sayang, cinta dan kehormatan. Ketika mereka melakukan kesilapan atau gagal, mereka tidak serta-merta menyalahkan diri sendiri atau merasa rendah diri, bahkan perkara itu dijadikan panduan untuk mencapai kejayaan dan melewati liku-liku kehidupan penuh keyakinan."

p/s:: setiap manusia ada titik gelap dalam hidupnya.. Dan aku juga punya sama. Kesilapan dan kesalahan itu memberi aku satu kematangan yang tiada nilai untuk dijual atau dibeli. Dan sesungguhnya ia akan menjadikan aku permulaan hidup yang lebih bermakna dari pada yang dulu.

kerana jodoh 2

" Wanita lebih baik dan uggul dari lelaki dalam soal cinta. Wanita lebih mendalam cintanya berbanding lelaki, lebih ikhlas dan lebih besar pengorbanannya demi cinta, Wanita juga banyak menanggung penderitaan dalam cinta berbanding lelaki."

p/s:: setiap wanita mengimpikan sebuah perhubungan bahagia yang berselubungi perasaan cinta dan kasih sayang yang berpanjangan hingga ke jinjang pelamin dan selamanya.. Dan aku tidak terkecuali.

Wednesday, 11 January 2012

kerana jodoh

menemani aku untuk sepanjang cuti sem ini.

p/s:: percaya dan yakin jodoh itu ada untuk aku.

Tuesday, 10 January 2012

Happy birthday my love!!!



A simple give and celebrate for u my love..
sorry lambat sikit datang wangsawalk tadi sebab nak buat preparation dengan sempurna..
i love you so so much my dear..
hope ur dream come true.. 

Saturday, 7 January 2012

appreciation for her

location : mid valley megamall
semalam dapat panggilan dari si dia ni.. tetiba je ajak jumpa sebab dah due date selama 2 minggu tak jumpa.. So jumpa la kat sana pukul 2 tengahhari.. kami mempunyai kegemaran sama MCd... thanks sayang.. Ur my bestie forever. Sebaik-baik kawan adalah mampu menerima kita seadanya bukan sekadar suka ria tapi susah senang dan sedia memahami dan mendengar luahan.

 dia ajar saya untuk jadi kawan yang mampu menerima segalanya
dan kata pada saya "sahabat itu adalah keikhlasan dan sedia memaaf dan menerima"
sabar sayang...
bidadari dari kayangan untuk aku adalah dia.

present dari dia!!! thanks..
kata dia lagi "diary ini penting untuk luahkan segalanya sebab kadang-kadang tak ada orang sudi mendengar suara hati kita. Dan tulis kenagan kita berdua setiap kali kita berjumpa.. dan lolipop tu i tau itu pebret u"
jangan comel sangat la.. nanti i nangis la dear..

p/s:: terharu tahap tertinggi..
Copyright @ Segala yang tercoret adalah Hak Milik Lydia